سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز ستمدیده بر ستمکار سخت‏تر است ، از روز ستمکار بر ستم کشیده . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :0
کل بازدید :80297
تعداد کل یاداشته ها : 129
103/2/1
1:28 ص
>
مشخصات مدیروبلاگ
 
[41]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اوضاع بد شد .
رژیم ایران نمی خواد از حرفاش پایین بیاد .
فکر کنم یه جوره دیگه باید باهاشون حساب کتاب کنیم .

همه ی اون آمارایی که تو قبلیا ردیف کردیم . همه ی اون نابرابری ها که بعضیاشون و می شد شمرد و بعضیا شون بخاطر جایگاه تعیین شده کشور ها بود و نمی شد شمرد . ایران یه هر کدومشون یه سیخونک می زنه . نتیجش هم همین بلاهایی که سرش میاد . 
نتیجه ش هم این که تو هر چیز اساسی ای تحریمه *
نتیجه ش هم این که یه عالمه فیلم می سازن که یاد بگیریم از رژیم ایران بترسیم .
نتیجه ش هم این که شدیم عینهو روسیه و آمریکا دوران جنگ سرد . با یه تفاوت اساسی که ما عمرا قدرتمون فینگوله روسیه هم نیست .
نتیجه ش هم این که هی تو اخباراشون میخوان بگن ایران خیلی قویه که همه ازش بترسن. **
نتیجه ش خیلی چیزاس . نتیجه ی این که حرفای خودمونو بزنیم .  این که می ارزه یا نه با خودت . فقط امروز تو آی فیلم قبل از این که اینا رو بنویسم داشت ستایش می داد . اون قسمته که عمه عزیز *** به ستایش گفت زبون دراز !‌ بعدش هم ستایش تصمیم گرفت حتی اگه اخراج بشه حرفشو بزنه و نذاره حق کارگرا خورده بشه . هر کی اون تیکه از اون فیلمه رو ببینه به نظرش همه بز اخفشن . به نظرش ستایش آدم خوبه است . آدم شجاعه .
اما پای خودمون که می رسه ...

همه می دونیم دنیا جای قشنگی نیست . می دونیم با واستادن رو جسد زنده ی خیلی از آدم ها ساخته می شه . راهش فقط کمک به یونیسف و محک و کمیته امداد نیست . این می دونیم . اگه بود امام حسین(ع) از این کارهای خشن نمی کرد . با دیپلماسی سر و ته قضیه رو هم می آورد دیگه !

باور کن الان دیگه بین 100 تا لعن زیارت عاشورا و مرگ بر آمریکا و اعتراض ستایش به دزدیدن غذای کارگرا فرقی نیست . اصلا دومی آپ تو دیت همون اولیه . ورژن یاهو مسنجر و عوض می کنیم ورژن لعن واسه شفا رو نه ؟

------------------------------------- 
*: یه معلم مکانیکی داشتیم خدا بیامرز الان نمی دونم کجاست . یه چیزهایی در مورد هواپیما می گفت و متریال های لازم واسه ساختنش . می گفت اگه یه روزی ایران هواپیما بسازه بدون شک معنیش اینه که یکی از شرکت های آمریکایی به دولتش خیانت کرده !!!
**: انقدر اخبارا بامزه است . ما هی می خوایم ثابت کنیم که قدرتمندیم و توانا و از این حرفا . از اون ور رسانه های کله گنده هم هی می خوان همین و بگن . مثلا یه خبر که می شه ما می گیم این نشونه ی قدرت ایرانه اون ها هم می گن این نشون دهنده ی اینه که ایران قدرت زیادی مثلا تو حوزه ی سایبری داره و خیلی نبوغ داره و برای امنیت جهانی خطرناکه ! ! !‌
*** : همون پیره زنه که اولاش حرف نمی زد بعدش حرف زد . تو زلزله همه کسش مرده بودن .


90/10/10::: 8:17 ع
نظر()
  

یا حق
حالا همه ی اینایی که تو این 3 تا قبلیا گفتم یه طرف . این طرف یه نگاه به ایران .

یه کشور مهربونو سر به زیر . وسط یه نقطه ی بدرد بخورد خاورمیانه . با یه عالمه نفت . و شاهی که خیلی مهربون وارد این نظام تولید و صادرات واردات دنیا شده .
اوضاع خیلی خوب پیش می ره . کسی هم سوال نمی کنه که اگه ایران دلش یه چیزی رو بخواد که کشور های سرمایه داری نخوان و بعدش از این اوضاع مهربون بیاد بیرون و بعدترش دیگه نفتشو نخرن چی می شه ؟؟؟
اوضاع خیلی خوب پیش می ره چون ما انقدر نفت داریم که بتونیم باهاش شرافتمندانه زندگی کنیم .
اوضاع خیلی خوب پیش می رفت .

بوووووم . انقلاب

نترس . big brother is watching
هنوز اوضاع خیلی بد نشده .می شه مثل تمام انقلابای دنیا بعد از یه مدت همه چی رو درست کرد .
هنوز اوضاع خیلی بد نشده . کشوره تک محصولی نمی تونه مدل دیگه ای زندگی کنه . یا با همینا کنار میایم یا نفتشونو نمی خریم سوسک شن بعد باهاشون کنار میایم .
هنوز اوضاع خیلی بد نشده . با این که آیه الله خمینی حرفهای گنده تر از مساحت کشورش می زنه ولی خیلی هم مشکلی نیست . بنده ی خدا سنش زیاده . خودمون از همینجا کنترلشون می کنیم .


90/10/8::: 8:33 ع
نظر()
  

هو الغنی
وقتی آدم دور و برش پر بشه از آمار ثروت یه عده اونوقت مجبوره بالای نوشته اش بنویسه هو الغنی تا پاک مخش و از دست نده .
تو قسمت دوم همه شیر فهم شدیم که اقتصاد چقدر وحشتناک تقسیم بندی شده . همه به هم وابسته اند . حتی آمریکا به اتیوپی . فقط فرقش تو اینه که چه کسی تعیین کنه چی خودش و بقیه تولید کنن . یا تعیین کنه که کدوم کالاها گرون تر باشه .

شدیدا" وقته اینه که چند تا آمار توپ و بررسی کنیم . مثلا این که درآمد ناخالص جهان سال 2004 نزدیکای 40 تریلیون بوده . ینی اگه به همه ی 7 میلیارد آدم بخواد یکسان *برسه روزی 15 دلار دست هر کسی رو می گیره ! ینی مثلا خونواده ی 4 نفره ی ما در آمد ماهیانه اش بشه 1800 دلار . (یه میلیون و هفتصد هشتصد تومن) . واسه همه ی گداها . همه آفریقایی ها . همه همه همه .
دقیقا اندازه ی که بتونیم آبرومندانه زندگی کنیم . بدون اینکه مجبور باشیم هی خودمونو به فراموشی بزنیم که روزی 3300 تا بچه دارن می میرن یا هر دقیقه یه زن از شدت فقر و عدم بهداشت و سوء تعذیه موقع بدنیا آوردن بچه ش می میره . ساعتتو نگاه کن . هر یه دقیقه . **
عجب صبری خدا دارد ...
اینجاست که برای اینکه بی خیاله این آمار ها همه با هم سرود بخونیم که : " همه چی عالیه . من چقدر خوشحالم " نیاز به یه سری آمپوله بیهوشی هست . یه سری آمپول که به زور یا بی زور  آروم آروم بهمون بزنن تا ...
--------------------------------
* : از اقتصاد مالکیت عمومی طرفداری نمی کنم . فقط واسه مقایسه سرانه حساب کردم .
** : این آمارا ماله بانک جهانیه .می دونم انقدر روحیه ت حساسه که وحشیانه بودنه مرگ 3300 تا بچه رو تو هر روز نمی تونی باور کنی و می ذاری به حسابه خالی بندیه من .  www.wordbank.org

--------------------------------
کم کم نوشتنم بخاطره فصل امتحاناس . خدا سایه این فرجه ها رو از سرمون کم نکنه .
--------------------------------
یه دختره رفت ... . نه دختره امتحان داره هیچ جا نمی ره .


90/10/6::: 6:19 ع
نظر()
  

یا حق
رسیدیم به اینجا که اقتصاد کشور گاگولی ها به اقتصاد کشور بورژوا دار ها وابسته شد . یعنی دیگه خود کشوره تصمیم نمی گرفت چی بکاره یا چی تولید کنه . چشش به دست کشور اروپاییه بود که ببینه اون چی نیاز داره چی نیاز نداره .
یکم که گذشت ملت ها خونشون به جوش اومد . گاندی اینا اومدنو  و کشورهاشونو از چنگ استعمارگرا در آورن .
اما ...
این فقط روی صورت مسئله است . اینکه ایول جشن استقلال و پیروزی و اینا بگیریم . پشتش اینه که اقتصاد باز هم وابسته موند . نه اینکه بد باشه بین کشور ها هر کسی یه چیزی تامین کنه بعد با هم مبادله کنن ها . این چیز بدی نیست . یکی گندم تولید کنه به مقدار انبوه . یکی تی شرت چینی . یکی هم نفت . قسمت بودار قضیه اینجاست که کشور های مستعمره شده (که حالا آزاد شدن) خودشون انتخاب نکردن . واسشون انتخاب شده بوده . اونا هم مجبور شدن بخاطره این که از نظام جهانی بیرون نیفتن مثل یه بچه خوب همون چیزها رو تولید کنن .
مثلا همین نفت و نگاه کن . قبل از انقلاب* ما تولید کننده نفت بودیم . کشور محترمی هم به حساب می اومدیم . یه کشور حرف گوش کن .  عوض این نفتی که می فروختیم هم همه چی بهمون می دادن . چه هواپیما چه هانیس مک ** .
ما نفتمونو چون ماده ی خام بود ارزون می فروختیم و مثلا بنزین یا چیزهای نفتی دیگه می گرفتیم (مثل همین الان) . ینی یه چیز تجدید نشدنی که بالاخره تموم می شه رو می فروختیم و کشور های جهان اول علم و فناوری بهش اضافه می کردن می شد بنزین . بعد می فروختن به خودمون !
یه جورایی ما شیرهی جونمونو می دادیم اونا در عوض شیره ی مخ و صنعتشونو گرون تر پسمون می دادن .
راستی این وسط کی ضرر می کنه ؟
----------------------------------
*: حالا نمی خواد اشک تو چشمت جمع شه به یاده دوران شیرین اعلی حضرت . :دی
** : همون جرقه به زبون مامان هامون
---------------------------------
گفتم که . منبع جامعه شناسی نظام جهانی
در ادامه باید خاطر نشان کنم که " یه دختره رفت کربلا      بقیش واسه پس فردا "


90/10/5::: 9:49 ع
نظر()
  

واستا تا آخرشو بخون بعدش ذوق کن یا فحش بده . فکر کنم اینجوری بهتر باشه . شاید آخرش که تموم شد عین من بفهمی چرا ایران و هیشکی دوس نداره !

یکی بود یکی نبود . قصه رو از به وجود اومدن طبقه ی بورژوا ها می خوام شروع کنم . آخه اینکه چی شد اینها بوجود اومدن و خودم هم هنوز درست نفهمیدم . این یارو بورژوا ها بر عکس مردم های زمان قبلشون نه فئودال* بودن نه برده . نه زور می گفتن نه زور می شنیدن . کارشون هم تجارت بین واحد های فئودالی و صنعت و ساخت چیزهای مورد نیاز زندگی بود . اما چون خون و نژاد اصیل نداشتن حق نداشتن زمین بخرن و همش فئودالا تحقیرشون می کردن . تازه از اون بدتر کلیسا با فئودالا دستش تو یه کاسه بود و اینا از همون اول خیلی با دین و ایمان رابطه خوبی نداشتن.

بعد یه مدت رفتن لا به لای واحد های فئودالی واسه خودشون شهر درست کردن و هی تجارت کردن هی صنعت کردن (فعلش درسته) تا اینکه جو گرفتشون و دیدن اروپا واسشون کوچیکه .
گفتن کجا بریم ؟کجا نریم ؟.  دیدن کجا بهتر از آسیا و آفریقای گاگول و بدبخت . این شد که کاروان های آبادانی و تجارت و اینا راه افتادن اومدن طرف ما . ما هم از همه جا بی خبر گفتیم استعمار ینی عمران و اینا که بره تو باب استفعال . جو گرفتمونو گفتیم بفرمایید خوش اومدیم یا بقول ما کرد ها "بان چو "*

خلاصه ... تو کشور های کوچیک با زور و تو گونی کردن ملت . تو کشور های بزرگ مثل ما و عثمانی و چین هم با دوز و کلک نفوذ کردن و اقتصادمونو یه شکلی در آوردن که به خودشون نیاز داشته باشیم . مثلا ما بشیم نیروی کار و بازار مصرف اونا بشن مدیر و تاجر و کارخونه دار .

*: فئودال:همونا که تو یه خونه ی برزگ وسط یه عالمه مزرعه داشتن بعد دختراشون عاشق شوالیه ها می شدن و ....
برای اطلاعات بیشتر در مورد فئودالا یه دست تراوین بازی کنید .
**: بان چو : اون جوری نگاه نکن ژاپنی که ننوشتم . زبان شیوای کردی اه .  بان که یعنی بالا . چو هم که یعنی چشم . رو هم می شه یه چیزی شبیه خوش اومدید .
-----------------------------
یه دختره رفت مشهد ... بقیش برا فردا شب
----------------------------
منبع : جامعه شناسی نظام جهانی با اندکی (!!!) تغییر .


90/10/4::: 9:6 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ دقیقا تو اینجا چیکار می کنن ادما ؟